Års resume 2011 del 1

Jamuari:
Tränade rätt så mycket denna månad, en tråkig sak som hände var att Ulf gick bort i lung cancer, en jobbig tid för oss alla. Sedan så fyllde även Sanne 20 år och hon hade fest här hemma och sedan gick de vidare för en vild kväll på krogen. Började även längta efter sommaren då vi den tiden hade grymt mycket snö och det var jätte kallt, så spenderade mycket tid med att titta på sommar kläder på internet.

Inledde 2011 som mörk hårig, detta var nyårsafton för ett år sedan, då planerna ändrades i sista minuten.
Vi skulle hem till min moster men de låg hemma och var magsjuka så det blev ett nyår hemma.

Februari:
Var en rätt så lugn månad, det var semel dagen, annars så hade vi begravning för Ulf på alla hjärtans dag, tråkigt nog men det var den enda dagen de hade tid. Sedan så hängde jag rätt så mycket i kyrkan, då jag skulle konfimera mig i maj. Pluggade på i skolan med en massa prov. Pappa fyllde även hela 47 år!

(De tre brunetterna) En bild på Emma, Daniela och mig, vi hängde rätt mycket innan konfirmations träffarna.

Mars:
I slutet av februari drog Sanne till London med hennes bästa vän Amina för en weekend och kom hem i början av mars? Var iallafall sjukt avundsjuk då shoppingen verkar vara grym där och ville så gärna bara åka bort. Sedan kom det! Jag och Farmor bokade resa till Mallorca som även blev den första gången jag åkte utomlands och flög flygplan. Det var verkligen månadens höjdpunkt och var överlycklig och kunde knappt vänta tills dagen då vi skulle åka. Sedan så var det dags att åka till Falun med skolan som man gör en gång per läsår, kom hem på fredagen och då skulle jag egentligen åkt iväg på ett konfirmationsläger men blev sjuk under Falun veckan så bestämde mig för att stanna hemma. Fastnade även för webb serien stylisterna och sedan så kollade jag på paranormal activity, fy så rädd jag var efter det.

Mallorca-Alcudia

April:
Började denna månad med att bli lurad då det var 1:a april, men borde inte ha blivit förvånad för är så lätt lurad året om och självklart tog mina kompisar nytta av den dagen. Flyttade även in till mitt rum som Sanne hade innan men eftersom hon flyttade hem ifrån i mars kunde jag äntligen ta det och få ett eget rum. Vilket var ett stort steg för mig som jag hade väntat på länge. Var även mycket i kyrkan inför konfirmations dagen och jag började räkna ner dagarna till Alcudia. Dagarna rullade på och påsklovet kom, åkte upp till Sälen under påsken med Mamma, Ulrik och Oscar men det blev inte så mycket skidåkning då nästan inga backar var öppna pga, värmen, all snö smälte och på eftermiddagarna blev det snarare vattenskidåkning men det var en mysig liten resa! Valborg firade jag med några kompisar i Gryta!

Jag och Ulrik i skidbacken!

Maj:
Det var inte många dagar kvar till Konfirmationen och till resan, dagarna gick jätte fort och helt plöstligt var det min konfirmation. Som gick jätte bra och lite sorgligt var det för att man visste att nu var det över och att man skulle tappa kontakten med många man hade lärt känna under året. Men jag deppade inte för det, för 3 dagar senare bärde det av till Alcudia. Som jag hade längtat.

Min konfirmation, som ni kan se så var jag väldigt glad efter!

Sedan var det resan till Alcudia med farmor som jag aldrig kommer att glömma.
Vi hade det så roligt och jag njöt varje sekund. Vilka minnen vi har från den resan!
Ler bara när jag tänker på den resan. Ja, vi trivdes som fisken i vattnet där borta och kanske kan vi än dag återvända, eller vad säger du farmor, skulle inte det vara härligt? Jag säger bara, kärlek tll min underbara farmor som skapade minnen med mig som jag kommer att minnas livet ut♥



Så här är första delen av mitt 2011, imorgon kommer andra delen!
God natt, eller ska jag snart säga god morgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0