Det bästa av två världar

Nu är jag i Feldkrich, vi åkte hit med tåg igår från Wien och det tog 6 timmar. kan dock erkänna att jag var lite trött då vi var ute på torsdagen med några Österrikare och drack öl. Feldkrich är så olik Wien, storstad kontra landsbygden. Miljön här är dock så vacker! I fredags var vi på ett koncentrationsläger i Mauthausen och jag kommer aldrig att glömma den dagen. Att besöka ett koncentrationsläger är något som jag tycker att alla ska göra. För det går inte att beskriva hur det är utan man måste få uppleva det med egna ögon.

Hotellet vi bor på nu är toppen, tre-rätters middag, pool, ångbastu och amerikansk frukost!
idag så har vi besökt ett buddhistiskt tempel uppe på ett berg och fick träffa en munk och det är också en upplevelse som jag kommer att minnas länge. Fann på något sätt ett inre lugn där, är så faschinerad av buddismen! Tror också på det här med karma!

Men en nu ska vi snart gå att äta så hörs senare! Njut av bilderna!

Wien

Guten tag!
Ligger just nu på hotellet och vilar lite. Dagarna har hitills varit väldigt intressanta men hektiska. Det är mycket nya människor och bara det faktum att man pratar på engelska nästan hela tiden. I måndags kom vi fram till hotellet och sedan blev det sightseeing runt stan. Det är så fina gamla byggnader här, tänk er Gamla stan i Stockholm fanns mycket maffigare och finare byggnader. Wien är uppdelat i olika distrikt vilket är lite annorlunda från Västerås. Sedan träffade vi en partimedlem från SPÖ. Sen på kvällen blev det julmarknaden vid rådhuset vilket var den finaste jag någonsin har besökt! Igår och idag har vi varit på två olika skolor och de är så duktiga på engelska, bättre än oss till och med. Nu på eftermiddagen har vi haft fritid så vi har shoppat lite, köpte en topp och smycken på Forever 21, förhoppningsvis blir de mer shopping!

Wanderlust

Det är november och om 208 dagar tar jag studenten och det finns så mycket jag vill göra.
Vet ju inte än vad jag vill studera vidare till så det får vänta. Men det jag vet är att jag vill hitta ett jobb som jag mår bra av och tjänar lite mer på för att kunna spara undan så mycket som möjligt. För jag vill ut i världen och se mig om, upptäcka nya platser, träffa nya människor, göra galna saker och ha the time of my life!

Så efter studenten har jag till en början 3 resemål som jag vill bocka av och dessa är:

USA, vem drömmer inte om den amerikanska drömmen? Jag vill åka till Los Angeles, New York och sedan kan man ju lika gärna passa på att åka till Hawaii när man ändå håller på. Vill shoppa loss på New Yorks gator, åka på sightseeing och se alla kändisars hus, hika på Hollywood hills, gå längs walk of fame, äta tårtor på Cheesecake factory, you name it. Detta är en resa jag bara måste göra!

En weekend i London. Har alltid velat åka till London och se London bridge, Big Ben, besöka Nothing hill, shoppa loss på Oxford street och äta fish and chips. En resa som kanske är lite lättare att genomföra ekonomiskt och praktiskt.

Behöver jag ens säga något.... Thailand. Paradiset som alla vill besöka. Känner att jag bara måste dit, har ju ett speciellt band med Thailand och behöver få komma dit och få ett avslut. Få bort den bilden som jag har haft i snart 10 år nu, kan inte fatta att det var 10 år sedan Tsunamin. Tiden går så fort!
Utöver den anledningen så vill jag även åka runt till de olika öarna, lära mig snorkla, äta nyskördad annanas och mango, bo i en bungalow och rida på elefanter. Några veckor eller någon månad där med värme, sol och bad skulle inte alls sitta fel nästa vinter!

Så nu gäller det bara att börja spara pengar! Men innan dess så har jag en annan resa att se fram emot, imorgon är det en vecka kvar tills att jag åker till Österrike!

5 sanningar

1. Min stora last i livet är Cola light, så himla beroende och kan inte sluta fast att jag vet att det inte är bra med light produkter....

2. Jag är så himla glömsk och klumpig, att jag nästan skäms över mig själv ibland.

3. Älskar min tatuering bakom örat och den är inte den sista, har några förslag för kommande tatueringar.

4. Har kläder mer än vad jag hinner använda, är väl lite av en shopaholic.. Har så många spontanköp som aldrig används och bara ligger där. Tänk så mycket pengar jag hade sparat om jag inte köpt dem.

5. Har två smilgropar diagonalt i ansiktet, en en på min högra kind och en under mitt vänstra öga.
Förut så tyckte jag inte alls om dem men nu tycker jag att det är charmigt med smilgropar.

Höstlovet

En vecka går så himla fort och nu är höstlovet slut.
Den här veckan har verkligen varit välbehövlig, skulle egentligen ha jobbat en hel del men pga av min magkatarr så bestämde jag att prioritera min hälsa framför jobb. Sa ifrån mig passen och har bara tagit det lugnt och lyssnat på kroppen denna vecka. Har hunnit se en hel del serier och tror det var medicinen, har inte haft ont i magen sen i början av veckan. Vilket är så himla skönt. Hoppas verkligen att jag kan bevara detta lugn när det blir stressigare.

Helgen har spenderats med Linnéa, med drinkar och bravader. Igår vankandes halloweenfest, jag klädde ut mig till Rödluvan och min partner in crime till pirat. Blev kanske lite för mycket av det goda, men vad gör det, haha.
Känner mig i allafall utvilad inför kommande vecka, lite mindre förberedd inför filosofi provet, men det får gå som det går.