Wanderlust

Det är november och om 208 dagar tar jag studenten och det finns så mycket jag vill göra. 
Vet ju inte än vad jag vill studera vidare till så det får vänta. Men det jag vet är att jag vill hitta ett jobb som jag mår bra av och tjänar lite mer på för att kunna spara undan så mycket som möjligt. För jag vill ut i världen och se mig om, upptäcka nya platser, träffa nya människor, göra galna saker och ha the time of my life! 
 
Så efter studenten har jag till en början 3 resemål som jag vill bocka av och dessa är: 
 
USA, vem drömmer inte om den amerikanska drömmen? Jag vill åka till Los Angeles, New York och sedan kan man ju lika gärna passa på att åka till Hawaii när man ändå håller på. Vill shoppa loss på New Yorks gator, åka på sightseeing och se alla kändisars hus, hika på Hollywood hills, gå längs walk of fame, äta tårtor på Cheesecake factory, you name it. Detta är en resa jag bara måste göra! 


En weekend i London. Har alltid velat åka till London och se London bridge, Big Ben, besöka Nothing hill, shoppa loss på Oxford street och äta fish and chips. En resa som kanske är lite lättare att genomföra ekonomiskt och praktiskt. 
 
Behöver jag ens säga något.... Thailand. Paradiset som alla vill besöka. Känner att jag bara måste dit, har ju ett speciellt band med Thailand och behöver få komma dit och få ett avslut. Få bort den bilden som jag har haft i snart 10 år nu, kan inte fatta att det var 10 år sedan Tsunamin. Tiden går så fort! 
Utöver den anledningen så vill jag även åka runt till de olika öarna, lära mig snorkla, äta nyskördad annanas och mango, bo i en bungalow och rida på elefanter. Några veckor eller någon månad där med värme, sol och bad skulle inte alls sitta fel nästa vinter! 
 
Så nu gäller det bara att börja spara pengar! Men innan dess så har jag en annan resa att se fram emot, imorgon är det en vecka kvar tills att jag åker till Österrike! 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vi bara måste åka!!!! Vi kommer ha så himla roligt!! Nu ska vi se till att fixa jobb åt dig sen drar vi ;) <3

2014-11-10 @ 08:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0