Skräck kväll

Igår var det halloween, fast man firar oftas det den första helgen i november men igår var det halloween dagen man firar det på i USA. Så jag och Emelie hade en movie night med skräckfilmer, så vi gick och hyrde film och köpte massa godis och sedan blev det film tittande. Vi såg på:
 


Den var inte så läskig enligt mig då jag inte är rädd för "monster", har nog sagan om ringen att tacka det för, såg den första gången när jag var sju år. Men filmen var riktigt bra lite mer åt fantasy hållet och det som var läskigt var väl suprise moments, då de bara hoppade upp. Hoppas att det kommer en 2:a och den filmen kommer jag och Emelie se i så fall! Så denna film är absolut sevärd om man vill ha en skräckis som inte är läskig utan mer spännande!

Den andra filmen vi såg på var:


Klassikern A nightmare on Elm streat, ja vad kan jag säga satt nog med kudden framför ansiktet mer än jag såg på filmen, haha nej då men delvis. Samma sak här var inte rädd för Freddy Kreuger utan mer för händelserna att han dök upp lite överallt men till största delen så är det musiken och ljuden som gör filmen. Vi testade att stänga av ljudet och då blir det inte alls samma sak, ingen effekt om man säger så. Men glad över att jag kan pricka av den nu, för kommer nog inte se på den igen. För jag är egentligen inte någon skräck films typ, då jag är otroligt lätt skrämd. Denna film bör man se i ett helt kolsvart rum och med bio ljud för att få bästa effekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0