Års resume 2011 del 2

Juni:
Var och hjälpte till på de dåvarande niornas avslutningsmiddag och fick därför ledigt på min födelsedag. Blev 15 år och dagen spenderades hos min frisör och sedan så blev jag firad hemma av släkt och familj! Fick även sommarlov och var överlycklig, efter den årliga sommar avslutningen på vallby drog några kompisar hem till Linnéa och firade med panmkaks tårta, mums!  Drog även iväg till Strömsholm för att se Grand national, som är en tradition. Sedan drog jag och Emelie till Munga för att sommar jobba ett par dagar. Ett par riktigt mysiga dagar med grill kvällar, trotts att vi inte hade något vatten. Min midsommar firades i Munga med släkten.

Skolavslutningen firades med pannkaks tårta!

Juli:
Cityfestivalen kom till stan och jag hängde där tors-lörd med kompisar och favoriten Ola Salo hade konsert. Åkte även iväg på en road trip med pappa och lillebrosan till Öland i en omgjord husbil från 80-talet inte den mest glamourösta resan men mysigt att få lite kvalité tid med mina killar, haha! Sedan berättade mamma att vi skulle till Kemer i Turkiet i augusti! Solade och badade även och åkte helikopter! Vi åkte även till Jönköping i slutet av Juli, träffade Ulriks kompisar och bodde hos hans moster som vi hade med oss till Västerås igen för att vara med Ulla medans vi skulle till Turkiet.

Ola Salo kom till stan!

Haha, "fina" husbilen som vi fick låna.

Augusti:
Denna månad började med att vi drog iväg till Turkiet, den resan var ja ännu en resa jag kommer att minnas, havssköldpaddorna, båt turen, hotellet, marknaden, VÄRMEN, havet, allt! Det var så härligt, vi badade i havet hela tiden man blev uppvaktad av killar där, som tydligen älskar svenska tjejer?! Det var i allafall en helt underbar resa och jag ville inte åka hem sen. När jag kom hem sen så fyllde min farmor år! Sedan hände inte så mycket förutom att skolan började igen, vilket man inte såg fram emot men vad kan man göra? Innan skol starten var jag i Stockholm med Emelie och shoppade, blev rätt så pank efter den tripen.



Take me back!

September:
Kom hem från en vecka från Falun med skolan, var även förkyld fick ta det lungt med träningen. Sedan så bokade pappa och Barbro en lägenhet som byggs nu det var en rätt så liten lägenhet på östermälarstrand så  jag och oscar skulle då dela rum men som tur var så ändrade de sig och har nu flyttat in i en större lägenhet också på östermälarstrand och imorgon flyttar jag och oscar in. Det var skolfotografering i skolan. Sedan bärde det av till Grönalund för att se The arks sista konsert, vilket var roligt men sorgligt eftersom att det var den sista. Tog även ett till hål i ena örat och hade även en photoshoot med Emelie!

En av alla bilder som duktiga Emelie tog!

Oktober:
Denna månad var väldigt lugn, var i Barbros stuga, umgicks med kompisar och sedan så fyllde mamma år. Och jag och Linnéa jobbade med att grilla korv för företaget Björkmans bil som hade en oktober fest! Det var full fart i skolan och gick även på gymnasiemässan. Sedan så fick vi välja tapeter till lägenheten då vi skulle få det renoverat.
(Har ingen rolig bild som beskriver denna lugna månad)

November:
Min ena moster fyllde 50 år, så hon hade öppethus och jag erbjöd mig att hjälpa till så var där nästan hela dagen och kvällen. Det var en jätte rolig dag och några dagar efter det så åkte hon till Thailand. Sedan så var det dags för halloween som jag firade med Emelie och skräckfilmer, haha. Ja, rädda blev vi i allafall. Vart många mysiga filmkvällar och sedan var jag kattvakt och bodde i Sannes lägenhet, mys! Renoveringen var i full gång här hemma.

Min moster Liz som fyllde hela 50 år, det kan man inte tro!

December:
Fortfarande ingen snö, skulle det bli en grön jul. Denna månad var full med massa jul mys, bakade pepparkakor, julgodis, lussebullar m.m och umgicks en massa med min familj och vänner. Vi fick det äntligen klart här hemma, så nu är det om tapeserat i alla rum och nya golv!  Övade också väldigt mycket inför skolavslutningen då jag sjöng. Gick på öppethus på rudbeck och var hos frissan och blev av med det gula i mitt hår och tonade till en mer askig ton. Julen spenderade jag med familjen och fick många fina julklappar och nyår blev också med familjen.
En mysig månad helt enkelt och ett bra avslut på ett bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0