Proteinbars

Hej på er!
Slutade 12 idag så då drog jag iväg till gymmet med Tuva och tränade i två timmar, skönt! Så nu på eftermiddagen har jag unnat mig med att baka proteinbars som jag kan äta efter tränningen istället för att köpa någon dyr bar med massa onyttigheter i.

Här kommer mitt receptet:
Sätt på ugnen på 125 grader.
Rosta 1 dl grovhackade naturella cashewnötter och mandlar (eller valfria nötter/frön) i en varm stekpanna tills de har fått färg. Blanda med 3 äggvitor, 2 dl havregryn, 3 msk mjöl, 3 msk flytande honung, 1 krm salt. Tillsätt 1 dl  
hackade och torkade aprikoser och 1 dl annan torkad frukt jag tog torkad mango men man kan ta det man tycker är gott, tranbär exempel. Rör om ordentligt. Lägg ut smeten på en baklåtspapper i ca 4 cm breda och 1 cm tjocka. Ställ in i mitten av ugnen i 30 minuter. Låt svalna och skär sedan i bitar i önskad storlek.

Ett tips: Är att smaksätta barsen med vaniljsocker, kakao eller kadermumma. Man kan även doppa de i mörk choklad!


Nästa gång ska jag göra en dubbel sats och med lite andra ingredienser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0