Krångel

Åh, vad irriterat hade gjort en massa inställda inlägg som skulle ha kommit upp i onsdags och igår men inga kom upp. Vet inte varför, och jag som hade berättat om nationella och allt men kan ta det lite snabbt nu även om det kanske är försent, är verkligen ledsen för det.

Skrivdelen: Man skulle berätta om en resa man gjort/var på, vad man gjorde, bodde, vädret osv. Som ett brev ungefär och man skulle skriva minst 80 ord, tips tänk på gramatiken!

Hördelen: Kommer inte riktigt ihåg då den var mer än 30 minuter lång men, det var mest kryss frågor, ett tips är att träna på olika yrken och personbeskrivningar det bästa tipset är  att LYSSNA noga och försök svara på alla frågor även om man är osäker bättre att chansa en att låta det stå tomt, man får inte minus poäng vid fel svar.

Läsdelen: Samma sak här kommer inte ihåg exakt vad det var då det var så många sidor, men tyckte att denna del var svårast. Svaren finns i texten så det var inte så svårt det svåra var att förstå frågorna och vad dom ville att man skulle svara.

Muntliga: Har inte haft än men har fått rådet att träna på att beskriva personer och kunna berätta om deras liv.

Det här var det jag kom ihåg, kanske inte så mycket till hjälp men kom ihåg att vissa delar som jag tyckte var svåra tycker någon annan är lätta osv. Men lycka till alla ni som skulle göra spanska nationella och förlåt igen för att det här kommer upp så sent. Nu måste jag skynda mig till skolan. Så ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0