Träning

När det gäller synen på träning och framför allt tjejers syn på träning, så har många på något konstigt sätt fått för sig att man blir biffig av att styrketräna, att man får stora ben av att spinna, att man kan punktförbränna osv. Jag har också varit där men nu när jag har börjat träna igen så vill jag klar göra vissa saker som jag också hade problem med förut. Obs: Jag är inte utbildad inom träning och hälsa, utan talar endast från egna erfarenheter och saker som jag har läst på träningsbloggar och andra träningsforum. 
 
- Man blir stor av att styrketräna. Detta är en MYT! Kvinnor bör inte lyfta vikter för det gör dem grova.Du måste verkligen överprestera för att se stor ut, kvinnor har dessutom för mycket östrogen i kroppen. Styrketräning hjälper i stället att bränna fett. 
 
-Om man gör 100 sit ups om dagen blir man av med fett på magen och får magrutor. MYT! Det går inte att punktförbränna fett, utan det handlar om att träna hela kroppen så och äta rätt så kommer man minska fettet på kroppen. Konditionsträning, vardagsmotion och styrketräning är det som gäller.
 
-Kosten är minst lika viktig som att röra sig. För om man i slutändan stoppar i sig en massa skit så kommer man inte märka några resultat. Se till att ha en balanserad och stabil kost och ät flera gånger om dagen, frukost, lunch, middag och mellanmål mellan målen!
 
Så nu kan vi bara ta och börja träna för kroppen och för själen!
 
 

Kommentarer
Postat av: SanneTherese

Bra syrran!

2012-11-14 @ 12:58:31
URL: http://sannethereses.blogg.se/
Postat av: Ts

Äntligen en smart person. Skit bra inlägg!!!

2012-11-14 @ 18:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0