Nollningen

Jag tog mig kragen och pallrade mig iväg på nollningen idag. Som sagt man lever bara en gång och stunt samma att jag har hosta, snuvig och är hes (och hade lite feber i förmiddags). Nollningen sker bara en gång i sitt liv och då kan man lika gärna bjuda på sig. Så allt började med att vi fick sätta på oss sopsäckar och andra saker för att sedan börja nollningen, det första vi fick göra var att krypa genom Igor (som är en galleria på stan) och då var vi alltså i klädda i sopsäckarna. Så jag skämdes och fick ont i knäna under krypningen, men kul eller snarare pinsamt var det. När vi väl kom ut  från Igor så skulle vi rulla genom en fontän och sedan blev det lite dans-stopp  och delades in i grupper. När detta var klart fick vi gå till Vasaparken och måla en teckning utan att penseln fick nudda pappret, klä av oss och köra klädstrecket, få en pingisboll från en killes ena fot till den andra med endast hjälp av munnen (killarna fick ha strumpbyxor), göra olika sexställningar för att ballonger skulle smällas, doppa huvudet i mjöl och köra "gris" (ni vet då man kastar en boll till varandra och det inte får brytas) fast vi fick kasta ett fisk huvud till varandra. Just det, under alla dessa saker från att vi fick sopsäckarna på oss tills att vi fick gå så kastade de ägg på oss och sköt oss med vattenpistoler som var fyllda med saft och en hink med iskallt vatten kunde man också få på sig då och då. 
 


Lite bilder från dagen! Snygga vi var va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0