Kesoplättar

Hejsan! 
Hur är det med er? 
Själv så ska jag snart ta och pumpa min cykel så att jag kan cykla ner på stan och möta min fina vän Tove, var ett tag sen vi sågs och känner för att shoppa och prata av mig lite. Så det blir perfekt! Började dagen med en powerwalk på 35 minuter och sedan lagade jag super enkla och goda kesoplättar med färska bär och ett glas mjölk till frukost. Känns som en bra start på dagen. Väntar även på att paket ska komma från Nelly.com med kläder som jag och Sanne beställde i helgen, så hoppas att de kommer nu i dagarna. Nu måste jag ta och skynda mig lite så vi hörs lite senare. 
 
Här har ni receptet på de enkla kesoplättarna: 
0,5 dl keso
0,5 dl havregryn 
2 äggvitor 
lite mjölk för konsistensen 
Mixa ihop allt och häll ut i stekpanna till små plättar eller pannkakor. (kan även smaksättas med ex, kakao eller vaniljsocker) Det blir ca 4 plättar. Servera med precis vad du vill, idag tinade jag upp lite bär. 
 
 
///Linnea 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0