Helgen

Hejsan! 
Är sitter hemma i stan just nu och ska ta och plugga järnet, men tänkte bara uppdatera er lite. Igår var det lillebrorsans konfirmation, vilket var jättefint, kan inte förstå att jag själv konfimerades för 2 år sedan. Tiden går så fort! Efter konfirmationen i kyrkan så åkte vi hem till pappa för att fika och så med släkten på pappas sida. Sedan på eftermiddagen/kvällen åkte vi ut till stugan där mamma och den sidan av släkten väntade på oss, vi premiär grillade och åt tårta igen, haha. Sedan så sov vi där, mitt i renoveringskaoset.
 
Dock så blev det en annorlunda nattsömn, var rätt så trött igår så gick och la mig vid halv tolv och somna direkt. Runt halv 4 så hörde jag att Kezo sprang runt och härja på rummet, han sprang verkligen runt och eftersom att vi håller på renoverar så har vi en massa kartonger och möbler i mitt och Oscars rum så tyckte jag att det var lite konstigt att kunde springa runt så mycket. Så jag tänder sänglampan och nedanför mig så sitter Kezo med en..... DÖD MUS! Kezo hade alltså sprungit runt och jagat och sedan dödat den, så då satt han och lekte med kroppen. Så äckligt! Han var självklart stolt och ville visa upp den för mig så då försökte han kasta upp musen i min säng. Där så flippade jag ut och sprang ner och hämta Ulrik. Ni kan ju undra hur det kunde komma sig att det fanns en mus, men i rummet bredvid som är det rummet som vi renoverar så håller vi på att ta bort golv. Så den har troligtvis kommit in i något hål och bott där under vintern.... Så hade lite svårt att somna om igen, men det gick. 
 
Men nu är jag i allafall hemma igen och ska plugga, har NP imorgon och religionsprov på tisdag och har inte pluggat något alls... Suck! 
 
Storasyster Sanne, lillebror Oscar och jag igår! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0