Drömmen om Stockholm

Fick sluta från jobbet redan vid 11 idag, skönt med en kort dag! Så just nu sitter jag och drömmer lite, tittar på lägenheter i Stockholm. Vilket är något som jag gör minst en gång i månaden. Skrev i ett tidigare inlägg "Bekännelser" om min drömlägenhet. Har sedan flera år tillbaka velat bo i Stockholm, tycker att det är en otroligt fin stad och älskar att det alltid är liv och rörelse där! Min dröm är att bo i innerstan, där runt Östermalm, Kungsholmen, Fridhemsplan, Vasagatan. Problemet är ju bara att det handlar om pengar som jag bara kan drömma om, en liten etta på 25 kvadrat i de områderna kostar minst 2000000, vilket betyder att det är ca 300 000 kronor i kontantinsats. 300 000 kronor!!! Vart skulle lilla jag få dessa pengar ifrån?! Aja, drömma kan man i allafall göra men vill så gärna bo där, om jag har tur kanske jag lyckas hamna i någon förort, haha som Tensta, Rinkeby eller Märsta. No offense mot de som bor där men som sagt min dröm är ju att bo i innerstan eller ja centralt. 
 
 
 
 
 
Helst ska det vara stora fönster, högt till tak, öppen planlösning, ljust och fräscht! 
 
Never stop dreaming! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0