Min dag i Stockholm

 Var ju i Stockholm i lördags med Emelie, vi tog shoppingbussen dit och det blev en hel dag med shopping men det blev lite stressigt och vi lyckades med saker som vi inte hade planerat. Vädret var inte det bästa men det gjorde inte så mycket. Vi testade på det omtalade Froyo som är yoghurtglass och så får man plocka på tillbehör, det var super gott men kände mig rånad. Vi förstod inte riktigt hur maskinen fungerade och hade därför lite svårt att få stopp på den, så 65 kronor fattigare på endast glass, men gott var det! 
 
Jag shoppade loss på Zara, eller ja det blev mina enda köp förutom mat och fika då, köpte en svart omlottsskjorta som jag har velat haft länge och en jacka som jag är helt förälskad i! Hade under dagen gått runt och suktat och funderat på om jag skulle köpa den eftersom den kostade lite mer än vad jag egentligen hade råd med. Men efter många om och men så bestämde jag mig för att jag förtjänade den efter att jag har jobbat, tror ni inte att den var slut då när jag kommer?! Fanns bara 2 kvar i storlek L, de hade gått åt som smör under dagen, förtvivlad blev jag men som tur var så hade de kvar några jackor på lagret så tog den sista i min storlek. 
Sedan så skulle vi leta efter ett kafé som  heter "Vetekatten" som verkade mysigt och som vi både hade hört och läst gott om, det var lättare sagt än gjort, vi hittade knappt dit, trots GPS men efter mycket gående hittade vi rätt, men då var de såklart på väg att stänga så vi kunde inte fika där... 
Slutade med att vi i sista minuten fick köpa med oss fika från pressbyrån på centralen. 
 
Så trots lite stress, problem och dåligt samvete, att jag nu är pank resten av månaden så är jag glad över vår lilal trip dit, men nästa gång får vi vara där längre för vi hann inte alls shoppa så mycket som vi ville! 
 

 
 
 
 
Lite bilder från min dag i Stockholm!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0