Ge tid för mig själv

När jag var hos Sanne så hann vi prata om allt möjligt och det fick mig att tänka att i fortsättningen så ska jag börja göra mer saker som JAG mår bra av. Har märkt att mitt liv har på senaste tiden saknat struktur och planering vilket är något som jag vill ha och behöver. Så nu så ska jag börja med en jag-period där jag ska ta hand om mig själv träna, äta sunt, skippa all ångest och alla tankar om allt möjligt som tynger mig, är en riktig grubblare och analyserar allt. Nej, det är dags att göra sådant som jag mår bra av oavsett vad min omgivning och familj tänker och tycker. För det är ändå jag som lever mitt liv och borde få utforma det så som jag vill, med struktur och rutiner, visst så kan jag kanske inte göra precis som jag vill eftersom att jag bor hemma. Men att ge plats och tid åt mig själv är det ingen som kan ta ifrån mig, det är jag som bestämmer hur jag vill leva mitt liv! Det har egentligen inte hänt något speciellt som har fått mig att inse detta men har känt så här ett tag och känner att det är saker som jag saknar som jag behöver. Kanske är det en förändring eller nystart eller kalla det vad ni vill, men något måste ändras. Ärlighet är något som jag värderar högt men viktigast av allt är kanske att vara ärlig mot sig själv och sin omgivning. Att kunna erkänna att man vill ha sitt liv på ett annat sätt eller vad man ska säga. Men som sagt, det har blivit lite för mycket av de goda och ingen struktur men det ska ändras nu!
För man lever bara en gång och de är nu och jag vill leva så bra som möjligt, känna mig nöjd och våga ta risker. Herregud, måste ju våga leva lite, göra saker som kanske är svåra att genomföra, saker som inte alls går ihop i logiken men jag vill kunna göra de ändå för min skull, för att jag vill det!
 
Vilket komplicerat och djupt inlägg det blev, ni behöver inte alls förstå vad jag menar men ville bara dela mina tankar så här på söndagskvällen/natten. 
 
///Linnea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0