Inge mer moppe för mig

Jag vet inte ens hur jag ska börja, ja jag är inte på jobbet idag utan är kvar i stugan. Alla de som känner mig vet att jag är väldigt klantig och har oftast otur med det mesta. Vi har en gammal moppe här ute som Oscar åker runt på och jag har också kört på den, eller ja typ 10 meter på midsommar. Igår så kom Oscar in och frågade om jag ville köra lite, det ville jag och det gick bra, faktiskt väldigt bra om jag får säga det själv. Han sa åt mig att köra in på vår pakering på baksidan så skulle han vända den åt mig, jag började svänga och helt plöstligt har jag lagt i full gas och PANG så hade jag kört in i gärdsgården. Så där låg jag med moppen över mig, tur att jag hade hjälm. Som tur var så sprang Oscar bredvid och kunde snabbt få bort den från mig, men han kunde knappt hålla sig, Skadeglädje på hög nivå......Bör kanske tillägga att jag åkte i shorts och foppatofflor, mina ben ser ut som stryk och min högra fot fick en rejäl smäll eller stortån mest, lite öm vi revbenen och blåmärken lite här och var så klarade jag mig ändå. Vi funderade på att åka in och kolla upp min fot då det svullna upp och det gick inte att stödja på den. Men efter ett samtal med vårdupplyssningen så bestämde vi oss för att avvakta. Så med foten i högläge hela gårkvällen och natten och med ipren och alvedon så kan jag faktist berätta att det känns mycket bättre nu. Skönt det, så slipper jag sjukhus, för jag hatar sjukhus! 
 
Men nu så vet ni, vi kan nog klargöra att jag INTE ska åka moppe eller i såna fall lära mig först hur man gör, vet att Sanne också har lyckats krascha med en moppe så vi kan konstatera att systrarna Dinesen inte ska åka moppe.  Och ja, nu är det okej att skratta åt mig........
 
P.S Gärdsgården var från början rätt sliten men ja nu är den inte så hel längre, moppen tappade lyckorna och kåpan gick sönder och lite andra ytliga skador, men annars mår de bra.... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0