Hate Mondays

Usch, idag har jag inte haft en bra dag! Hade för det första bara en onödig lektion så kunde lika gärna ha varit hemma och sovit, bussen krånglade, jag har haft en sträckning/knutar i axeln och nacken (det är lite bättre nu, Barbro har löst upp några muskelknutor), sedan så har jag tapapt en massa på golvet, smör, keso m.m, sen nu ikväll tänkte jag att då kanske det blir lite bättre för jag skulle träna. Hade bokat detta pass förra veckan med mamma, så hade sett fram emot det, eftersom att jag skulle till pappa efter så packade jag och så innan men det blev lite stressigt, så vi kommer dit 10 minuter innan passet börjar. Mamma står före mig och hämtar ut sin biljett och det går bra, sedan ska jag hämta min biljett och då har dom släppt den. För tydligen så gör de det 10 minuter innan passet, men grejen var att mamma hade fått ut sin och jag var 10 sek efter och klockan var 19.52 så fattar inte riktigt hur det kunde bli så. Det kommer i allafall fram en tant som står i receptionen och frågar om jag har problem och så berättar jag, är stressad och försöker förklara att jag har bokat och att min mamma fick sin precis innan mig och har redan gått in. Hon håller på där och kacklar om att min plats är släppt och jag nu har fått en missad bokning och jag bara känner hur bägaren inom mig håller på att rinna över. Går in till mamma som har tagit plats åt mig och förklarar läget, hon tycker att jag ska träna ändå eftersom att jag ändå hade bokat, och det fanns ju en plats kvar (som var min, eftersom att jag var sista bokningen). Men tror ni inte att jag har glömt skorna hemma då? Jo, det har jag, FAN. Där rann min bägare över och jag var så arg att jag ville gråta, på allt och alla. Ledaren för passet som vid det här laget känner igen mig då jag har gått nästan varje måndag i mer än ett halv år, säger åt mig att titta bland kvar glömda skor och se om det finns ett par jag kan låna under passet. Men det fanns bara herrskor i storlek 42 typ. Så jag fick helt enkelt sätta mig ute på en soffa i 1 timme och vänta på mamma, jättekul.....  Nej, har som ni märker inte haft en bra dag så tänker gå och lägga mig nu, för imorgon är det en ny dag, nya tag! 
 
Kanske borde tänka på detta?!
 
Nej, tack och godnatt för mig. Hörs imorgon och då är jag förhoppningsvis på bättre humör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0