Resan till Sälen

Nu var det en vecka sedan jag åkte till Sälen, så fort tiden går! Men det jag tänkte berätta var att jag kom dit på ett ganska ovanligt sätt, nämligen med helikopter. Eller jag, mamma och Oscar fick åka helikopter till Mora och sedan var Ulrik där och väntade så åkte vi bil resten av resan. Det är ju så att U är tekniker på ett helikopter företag och de skulle filma under Vasaloppet som gick i söndags men behövde åka till Mora och förebereda med utrustning osv, så då fick vi haka på. Har åkt helikopter en gång tidigare men det var i ca 10 minuter och nu blev det 1 timme, kanske den häftigaste timmen i mitt liv? Men måste dock erkänna att man blir lite rädd då det kan skaka till ibland, satt även fram bredvid piloten så fick se väldigt mycket. Detta satte verkligen starten för lilla skidresan. 
 
Har inte så många bilder förutom denna, men Oscar fotade med sin systemkamera så ska se om jag kan få fram några andra bilder! 
 
Här har ni helikoptern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0