Ta hand om varandra!

Hejsan! 
Idag är det tisdag (för er som inte har noterat det) vilket betyder att jag har avklarat mitt sista samhällsprov för det här läsåret, trots att det inte gick super bra så är jag glad över att det är över. Sedan så hade jag ett religionsseminarium som var betydligt lättare, har inga problem att prata! Fick ett spontant sms av min fina vän Tove som ville träffas och prata lite och det tackar man inte nej till. Så mötte upp henne och så satt vi och prata i nästan 2 timmar om allt och ingenting och kom fram till en massa bra saker. När vi var klara så tog vi sällskap en bit hem, Tove hade cykel och jag tänkte ta en promenad till mamma för att hämta min cykel som blev kvar där igår. I allafall så gick vi och prata och medan vi går och är nästan vid Pilgatan så finns det en bro mot stan, eller hur jag ska förklara det, men ni som bor i V-ås vet att det finns en "pump my ride" station där man kan pumpa cykeln och så finns det en cykelmätare, som räknar hur många det är som passerar där. Men för att komma till saken så går jag och Tove där under bron och helt plöstligt hör vi en stor smäll precis bakom oss. Vi vänder oss om och ser bokstavligt talat en man "flyga" i luften och landar en mot asfalten. Det var alltså två cyklister som hade krockat, det gick så otroligt fort och det var en rejäl smäll där både cyklar och de drabbade flög åt olika håll. Om jag och Tove hade gått en bråksekund långsamare så skulle vi nog ha fått mannen på oss. Som tur var så var folk omkring snabba fram och ringde ambulans och försökte hjälpa till. Såg att den ena hade cykelhjälm på sig, det hade dock inte den andra, det såg inte så bra ut då de verkade rätt så skadade. Jag och Tove valde att gå undan då det redan fanns många runtom som hjälpte till och det bästa vi kunde göra var att ge plats åt dom och inte blockera vägen mer än vad den redan var. Hoppas det gick bra med cyklisterna, denna läskiga händelse fick mig att tänka på hur man själv beter sig i trafiken och att det kan vara bra med cykelhjälm.
 
Så ville bara med detta inlägg säga att ta hand om varandra och var rädda om varandra! ♥
 
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0