Helgen

Hejsan! 
Både fredagen och lördagen var super, vi tog tåget till huvudstaden i fredags och därefter tog vi oss till hotellet och begav oss sedan ut till stan för att äta. Vi åt på Broken, för er som inte vet vad det är så är det en skidåkar- och stammishak i Åre med super god mat och mega stora hamburgare. Så vi blev nöjda och glada när vi såg att det hade öppnat i Stockholm. Sedan tog vi pendeln till Solna för att ta oss till Friends Arena, väl där så var det bara att hitta rätt igång. Kan ju säga att jag har någ aldrig sett så många män med så långt hår på samma ställe, de hade längre hår än mig, haha! Nej, men det var jag och alla rockers där. Efter någon timmes väntande började förbandet, var ett band som ingen av oss hade hört talas om förut och de var inte speciellt bra heller. Som tur var så dröjde det inte så länge förrens Black sabbath kom och tog över scenen. 
De drog igång och när de började spela den låten som jag känner till mest, "Iron man" så stod alla och sjöng med, vilken känsla! Under hela resan så tog jag inga bilder (är så dålig på att komma ihåg det) men spelade in ett  kort videoklipp under denna låt. Dock så hör man mest bara Pekka som står och sjunger för fulla muggar precis bredvid mig, kan ju säga att när jag hamnade i skrattanfall senare på hotellet när jag skulle lyssna. 
Aja, konserten tog slut efter 2,5 timme och då var det att trängas med alla andra 25 000 människor på pendeln. Vi mötte på Nordman av alla människor, han stod och prata med oss om allt möjligt, fast det förstod inte jag förrens vi hade hoppat av. Kom tillslut till hotellet och jag trodde att U och P skulle ut och dricka men nej, de somnade i hotellsängen någon gång efter 1. 
 
Igår vaknade jag upp vrål hungrig och längtade till hotellfrukosten, bästa som finns ju! Blev en lång frukost och sedan en promenad till en massa natur och sport butiker. För att titta på skidor åt mig, så nu blir det snart ett par nya! Lämnade dom på en bar och drog till Zara istället, köpte dock inget men ska ju till Stockholm snart igen. 
Istället gick vi till stationen och köpte med oss resemat, haha drickyoghurt och godis för min del. Blev även lite starstrucked när Ken Ring stod utanför coop, efter att ha sett så mycket bättre så kan jag inte något annat än tycka han är en helt otrolig människa! Aja, när vi väll kom hem till V-ås så däckade jag i sängen och sedan blev det en lugn kväll i soffan, med saffranskladdkaka och julmust! 
 
Oj, blev ett super långt inlägg, orkar knappt läsa det själv.....Men det var min helg det, så nu blir det plugg och senare lite jobb och träning på Friskis. Dagens största mission är att jag ska försöka hålla mig frisk, för mamma har nämligen åkt på vinterkräksjukan, usch! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0