En vecka i Hemsedal

 
 
 
 
 
 
 
  Ett bildregn från Hemsedal
 
Kom hem från Hemsedal igår kväll och har verkligen haft en super bra vecka, andra gången jag var i Norge och jag är lika imponerad. Det är så himla fin natur där, till skillnad från platta Sverige så är man omgiven av höga toppar. De första dagarna var det väldigt lugnt, inte så mycket folk vilket gjorde att man hade backarna för sig själva. Inveg ju även mina nya skidor som jag fick i julas, det är ett par rätt så avancerade skidor vilket gjorde att jag var tvungen att ligga i. Så var helt slut i benen redan i mitten av veckan. Tisdagen bjöd på toppen väder, vilket ledde till en röd näsa och färg på kinderna. Sedan på torsdagen kom alla partyglada norrmän, som skulle fira in påsken. U hade lyckats hyra stuga just vid fest området, vilket inte gjorde mig något ont ;) 
Så det var rätt så livat om man säger så, det var tävlingar, folk var topless och vi såg en kille som åkte snowboard naken, det händer vanligtvis inte på våra skidresor. Men måste erkänna att jag knappt förstod ett enda ord på norska. Måste verkligen sett ut som ett fån när någon försökte ta kontakt med mig och jag stod som ett frågetecken och svara ja på allt, haha. Så för att sammanfatta det hela så har det varit en toppen vecka med bra väder och skidåkning. Som pricken över i så fick jag även veta att jag har fått sommarjobb, så kunde inte vara gladare efter detta påsklov! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0