Att bli vuxen

Min kära och kloka farmor sa till mig att hon tyckte att jag bara skrev om kläder i min blogg, haha. Ja det kanske stämmer (är ju lite av en shoppaholic)  så nu ska jag försöka ge lite mer av mig själv. Mina egna tankar för det här är ju en sorts digital dagbok. 
 
Att fylla 18. Som liten så tänkte jag alltid att när man är 18 då är man vuxen. Idag sitter jag här och är 18 år och kan instämma att det inte riktigt stämmer. Men man är en bit på väg, fast egentligen så finns det nog ingen åldersgräns för när man är vuxen? Jag menar alla mognas och utvecklas på olika plan och när är man egentligen vuxen? När man tar studenten, får körkort, flyttar hemifrån eller skaffar ett fastjobb? 
Alla dessa tankar och funderingar om framtiden och livet, att vilja ha allt nu på en gång. 
När jag tänker efter så känner jag mig ändå rätt så vuxen fast med ett stort barnasinne.
Om jag nu ska göra det man inte ska göra och jämnföra mig med andra i min ålder så känns det ibland som man är på så olika nivåer i livet. Jag är rätt så självständig, betalar min egna mobilräkning, ordnat så att jag har ett gymkort betalt genom att vara funktionär på Friskis, skaffat ett extrajobb, regristrerat mig och står i kö för lägenheter, börjat samla/köpa på mig porslin osv för mitt framtida hem och öppnat upp sparkonton för framtiden.
Kalla mig tråkig eller lillgammal eller vad ni nu tycker men det här är en del av mig. Att ligga ett steg i framtiden, jag tycker om att planera och ha kontroll samtidigt som jag skulle vilja packa en väska och dra ut i världen och se och göra helt fantastiska saker. 
Så är det lika viktigt att leva i nuet och göra allt det man drömmer om men även att göra misstag, få erfarenheter, lära sig, ångra, längta, skratta och gråta. 
Jag skulle inte kalla mig vuxen och jag vet inte när (om) jag någonsin helt kommer att bli det men vad spelar det egentligen för roll så länge man är nöjd med sin tillvaro och den man är. 
För i slutändan så har vi ju bara oss själva och som Emelie sa "det största hindret är oss själva". 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0