Det här kommer bli mitt år

2014, kommer bli ett bra år, fyller 18, kommer ta körkort och förhoppningsvis resa en massa. Så ser i fram emot vad det här året har att erbjuda, hoppas att det blir ett år fyllt med glädje och lycka. Ska vara spontan, göra alla saker jag vill göra utan att känna en massa måsten och men. Så om man ska som alla andra år ha nyårslöften, tycker egentligen att det här med löften, ska styra, de ska snarare vara riktlinjer. För annars är de lätt att de rinner ut i sanden att man håller något i början men sedan tappar man motivationen eller lusten. 
Men jag ska verkligen försöka genomföra de sakerna jag vill i år. 
 
Sluta stressa så mycket
I år ska jag verkligen försöka att inte stressa upp mig så mycket, saker blir inte bättre eller gjorda för att jag stressar som en galning. Ta ett djupt andetag ooch andas, speciellt inom skolan, man kan inte vara bäst på allt och prestera på topp hela tiden. Betygen avgör inte hela mitt liv (även om det känns så), utan det är viktigare att må bra och minnas skolåren som något roligt och inte år fyllda av stress och ångest. 
 
Gör tid för saker som du vill göra (börja planera)
Det finns tid till allt det gäller bara att planera och prioritera, om du vill träffa dina vänner, träna, shoppa eller bara slappa se till att göra det. Gör tid för det, det är så viktigt att ge tid det man mår bra av oavsett vad det är. 
Börja planera!! 
 
Bli mer hälsosam 
Känns som om att majoriteten av alla människor har det som nyårslöfte, men det är verkligen något jag vill, bara köra på med bra kost och träning. Nu handlar det inte om någon konstig 5-2 dieten eller lchf utan att välja hälsosammare alternativ när jag kan. För träning är verkligen något jag älskar och mår bra av och det här året ska jag fokusera på att bli den bästa versionen av mig själv. Jag vet att jag kan det handlar bara om viljan! Så ska verkligen kämpa! 
 
Spara pengar 
Måste sluta köpa en massa onödiga saker och försöka spara mer istället. Vet inte hur mycket pengar man har lagt ner på fika och kläder som man egentligen inte behöver och bara blir liggandes i garderoben. Så dags att börja spara undan så mycket jag kan i månaden! Vill hellre kunna lägga pengarna på resor och annat. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0